Selecteer een pagina

’t Is Stil In Amsterdam – Alle bladmuziek en teksten van Ramses Shaffy samengesteld door Nico van der Linden

Maarten Heijmans, Mike Boddé en Cor Bakker zingen en spelen Shaffy

Leporello Uitgevers presenteert het verzameld werk van Ramses Shaffy: een box met alle liedjes en teksten. Twee delen met bladmuziek en akkoordsymbolen, en een deel met alle teksten. Scheidend voorzitter van de Stichting Ramses Shaffy Fonds voor jonge kunstenaars noemt het werk van Nico van der Linden ‘een monsterklus waarmee hij het werk van Ramses Shaffy voor de toekomst heeft veiliggesteld. Jammer dat hij de uitgave zelf niet meer kan meemaken.’ Klöters, zijn opvolger Monique Busman en de bestuursleden van de stichting die de materiële en geestelijke erfenis van Shaffy bewaart en verspreidt, steunen deze uitgave.

Maarten Heijmans presenteerde de uitgave bij Podium Witteman op 27 maart 2022. Hij zong, met Mike Boddé aan de piano, een paar Shaffynummers en vertelde over zijn relatie met ‘de geniale gek’. Op 2 april presenteerde Leporello Uitgevers de box bij Strengholt in Naarden. Maarten Heijmans zong, ditmaal met Cor Bakker aan de vleugel. Een heel bijzonder instrument: het is de vleugel van Ramses.

Tientallen jaren werkte pianist, arrangeur en muzikaal leider Nico van der Linden eraan: de bladmuziek van alle nummers van Ramses Shaffy. Hij luisterde naar opnames, bestudeerde aantekeningen en schema’s van zijn voorgangers Polo de Haas en Louis van Dijk, maakte eigen arrangementen en verzamelde alle teksten en discografische gegevens. Vlak voor zijn overlijden, in oktober 2021, droeg hij alle bestanden over aan uitgevers Mariët van den Berg en Dolf Weverink die er, met vormgever Geert Gratama en drukkerij Badoux, een box met drie boeken van maakten. Drie kloeke delen in een box, met aquarellen van Ramses als omslag.

Ramses Shaffy Boeken

t Is Stil In Amsterdam – Alle bladmuziek en teksten van Ramses Shaffy samengesteld door Nico van der Linden (ISBN 9789079624386 verschijnt als unieke eenmalige uitgave in een gelimiteerde oplage van 500 exemplaren. Speciale Ramses90-prijs € 145,- Verkrijgbaar in de webwinkel van Leporello Uitgevers (leporello.vrijeboeken.com) en bij de (online) boekhandel.

• 3 delen met in totaal 206 VdL-nummers: ieder werk heeft een VdL-nummer (zoals Bach zijn BWV-nummers heeft, en Mozart zijn KV, zo gaan Ramses en Nico samen de muziekgeschiedenis in met de Van-der-Linden-nummers). Hoe dat klinkt bij De Klassieken? Zo!
  • Uitgave op B4-formaat (25x35cm), 2 delen bladmuziek en een tekstboek in een box (1108 bladzijden)
  • De Stichting Ramses Shaffy Fonds voor Jonge Kunstenaars en het Prins Bernhard Cultuurfonds steunen deze uitgave.

Meer informatie bij Leporello Uitgevers

Mariët van den Berg 06 10 90 2962 | Dolf Weverink 06 533 55 294info@leporello.nl
Leporello Uitgevers • Bovenkerkerkade 29D 1185 CR Amstelveen • www.leporello.nl